Vállalkozás indítási csomag
01
Konzultáció
Első körben személyesen vagy telefonon egyeztetünk, megbeszéljük. milyen vállalkozást készülsz indítani, mik a legfontosabb tudnivalók a termékedről/ szolgáltatásodról és egyeztetjük a céljaidat, elképzeléseidet. Részletesen megbeszéljük, kinek szeretnéd a termékedet/szolgáltatásodat értékesíteni, milyen csatornán keresztül (boltban, webshopban, stb.), milyen áron, és milyen üzleti célokat szeretnél a jövőben elérni, ugyanis ezek mind nagyon fontosak a marketing stratégia kialakításához.
02
Stratégia
Miután egyeztettünk, 1-2 hét alatt elkészítem a marketing stratégiát, melyet e-mailben, egy reprezentatív prezentáció formájában fogsz megkapni. Az anyag részletesen tartalmazni fogja az alábbiakat:
- A céged marketing tevékenységeinek legfőbb céljait, célkitűzéseit: pl. ismertség növelés, termékbevezetés, termék értékesítés
- A veled egyeztetett célcsoportot, az ő online és offline vásárlási szokásait részletesen kielemzem és felállítom a buyer personákat, melyek segítenek majd abban, hogy a különböző vásárlóidat a nekik legmegfelelőbb helyen és üzenettel tudd elérni. Felállítom a customer journey-t, vásárlói utat, amely megmutatja, hogy leendő ügyfeleid a vásárlási döntés mely pontján és hogyan fognak a termékedhez eljutni.
- Meghatározom melyek azok a legfőbb üzenetek, amelyeket a kommunikációd során javasolt használnod, melyben kiemelem a szolgáltatásod/terméked egyedi tulajdonságát (unique selling proposition – egyedi terméktulajdonság), amellyel kitűnik a konkurens termékek közül.
- Összeállítom azokat az online és offline felületeket, ahol szükséges és érdemes megjelenned/kommunikálnod, milyen tartalmakkal és milyen gyakorisággal.
- Kutatást végzek a hirdetési felületeken, hogy megnézzem, hol és milyen fizetett online hirdetéseket érdemes indítanod az üzleti céljaid leghatékonyabb megvalósítása érdekében. Megvizsgálom, milyen keresési kulcsszavakra és milyen célcsoportra érdemes hirdetni, milyen trendek vannak és mekkora a versenyhelyzet.
03
Weboldal
Mivel már van egy kész marketing stratégiád és arculatod, elkészülhet a vállalkozásod honlapja. Marketingesként olyan szemmel állítom össze az oldalt, hogy az sikeresen szolgálja üzleti céljaidat. A tervezés során figyelembe veszem, hogy a honlapodnak mik lesznek az elsődleges céljai, ezen keresztül történik-e értékesítés, feliratkozókat szeretnél gyűjteni, időpont foglaló rendszert szeretnél, vagy kontakt űrlapot, esetleg beépített térképes üzletkeresőt. Ezek ismeretében tervezem meg a weboldal felépítését és funkcióit. A weboldal felépítés egyik fontos szempontja az, hogy az oldal mobilbarát legyen, érthető és könnyen használható legyen a felhasználók számára és minden fontos információt tartalmazzon. A tartalmat magát neked kell biztosítanod, hiszen te ismered igazán a termékedet/szolgáltatásodat, de szívesen segítek, hogy milyen stílusú és terjedelmű szövegeket készíts. Amennyiben termékeket értékesítesz, ekkora már javasolt, hogy legyenek profi minőségű fotóid, hiszen fontos, hogy a honlapod reprezentatív legyen. Stock fotókat tudok biztosítani. A weboldal elkészítési ideje funkcióktól függően általában 2-4 hét.
04
Online felületek
A marketing stratégia során összegyűjtött online felületeket (pl. Facebook, Instagram oldal, LinkedIn oldal, stb.) felállítását és beállítását elvégzem helyetted. Így már egyből használható felületekkel indulsz. Amennyiben szeretnél fizetett hirdetéseket is indítani (Facebook hirdetés, Google Ads hirdetés), segítek a hirdetési fiókok felállításában és a kezdő kampányok elindításában.
Kizárólag a prémium csomagban elérhető elemek:
05
Arculattervezés
Amennyiben a Prémium csomagot rendeled meg, akkor az arculati tervezés még a marketing stratégia része lesz. Ennek kereteiben tapasztalt grafikus alvállalkozóm készít neked 2-3 logótervet és mood board-ot (stílustáblát), amely jól illik a vállakozásodhoz, ez lesz az arculati tervezés alapja. A weboldalad, illetve az egyéb online felületeid megjelenése is ehhez fog igazodni.
05
Online felületek használata oktatás
Megmutatom, hogyan tudod kezelni a weboldal adminfelületét, ahol új tartalmat tudsz hozzáadni, vagy meglévőt tudsz majd cserélni. Megtanítom azt is, hogyan használd hatékonyan a hirdetési felületeket és hogyan kövesd a honlapod látogatottsági adatait a Google Analytics és a Google Search Console segítségével.