Mit tehetsz vállalkozóként a jobb Google helyezésért?

Érezted már úgy, hogy te mindent megtettél, de még mindig nem szerepelsz a keresőmotorok első oldalain? Elkeserítő érzés, amikor a kemény munka nem vezet eredményre, de még nincs minden veszve! Néhány technikai és SEO tippet hoztunk el most neked, melyek segítségével javíthatsz a tartalmaid helyezésén, akár már holnaptól.

Ha keresőoptimalizált blogbejegyzések írásánál szeretnéd elkezdeni a fejlődést, akkor olvasd el előző cikkünket.

1. lépés: Az on-page SEO javítása

Az on-page SEO gyakorlatilag az oldal tartalmi keresőoptimalizálását foglalja magába, ebbe beletartozik a szöveges tartalom, a képek, az oldal címe az url, és a meta adatok. Az on-page SEO értékek javítása érdekében:

  • Használj a kulcsszavakat (ne csak a szövegben, de a címsorokban, oldalcímben, képek leírásában is), de ne vidd túlzásba, a kulcsszó tömörítés éppen az ellenkező eredményt éri el
  • Koncentrálj hosszabb tartalom létrehozására (a cél legalább 1800 szót)
  • Töltsd ki a meta adatokat: meta cím, leírás, ezek fognak a keresőoldalakon megjelenni

2. Ezek után a technikai SEO-t se hanyagold el

Amikor technikai keresőoptimalizálásról beszélünk, akkor azoknak a beállításoknak, technikai részleteknek a halmazát értjük, amivel bebiztosítod a weboldalad megfelelő helyezését a találati listán. A tartalmad ugyanis hiába király, ha a rossz beállítások miatt keresőmotorok nem találják meg és nem tudják feltérképezni.

Mire figyelj oda?

  • Legyen az oldalad biztonságos
  • Legyen a webhely mobilra is optimalizálva. A különböző méretű képernyőkön való megjelenítést ellenőrizheted például itt: https://responsivedesignchecker.com/
  • Ne legyen plagizált tartalom az oldalakon
  • Az oldalak töltődjenek be gyorsan. A weboldal sebességet a https://gtmetrix.com/ segítségével ellenőrizheted
  • Minden link működjön

3. Ne elégedj meg SOHA alacsony minőségű tartalommal!

Egy vállalkozó egyik fő célod lehet, hogy a tartalmaid minél több emberhez eljussanak, ehhez pedig hasznos lehet, ha a követőid megosztják a bejegyzéseidet Facebook-on. És ezt bizony csak akkor várhatja el tőlük, ha rendszeresen jó minőségű tartalmat teszel közzé. Minél többen osztják meg a tartalmaidat, annál inkább jelzi a Google-nek, hogy a tartalmad és a márkád hiteles.
Összességében manapság sokkal jobban előnyben van a minőség, mint a mennyiség. A kulcsszavak fontosak, de legvégül nem azok kötik le az olvasókat, hanem a tartalom. Ha az releváns, lebilincselő és jól van megírva, az lehetőséget adhat egyenesen a csúcsra jutásra.

4. Hozz létre belső hivatkozásokat/linkeket

Ideje a belső hivatkozások létrehozására is összpontosítani. A belső hivatkozás olyan hiperhivatkozás, amely ugyanazon a domain-en belül egy másik linkre mutat, például a főoldaladról egy aloldalra, egy aloldalról egy blogbejegyzésre, egy blogbejegyzésről egy korábbi tartalmadra utalsz vissza. Ezek a vertikális (főoldal és aloldalak közötti) és horizontális (aloldalak közötti) átirányítások azt mutatják a keresőrobotoknak, hogy az oldalad megfelelően van felépítve és ez is segíthet a keresőhelyezésed javításában.

5. Csökkentsd a visszafordulási arányt

Ha a látogatók a weboldaladra érkeznek és pillanatok alatt vissza is térnek a keresőoldalra, az ronthatja a keresési helyezéseket, hiszen a Google számára ez azt jelzi, hogy a felhasználókat nem nyűgözi le a webhely. Más szóval, egy alacsonyabb visszafordulási arány azt mutatja, hogy a felhasználók élvezik a webhelyed böngészését. És nekünk most ez a célunk!
A visszafordulási arány javítása érdekében ügyelj arra, hogy minden fontos információ megjelenjen már az első oldalon, más szóval a látogatóknak ne kelljen sokat keresgélniük, hogy megtalálják a számukra szükséges információkat.

7. Használj videókat

A tartalmak könnyebb megemésztése érdekében kulcsfontosságú, hogy vizuális elemeket, például infografikákat és videókat is hozzáadj az oldalhoz, ami el is vezet minket a következő SEO stratégiánkhoz.
Emlékeztek, hogy azt írtuk, hogy a TikTok felvette a Google-el a harcot? Hát most újra előkerül a téma. Az emberek manapság sokkal inkább néznek meg egy rövid bemutató/magyarázó/edukációs videót az adott témáról, amire rákerestek, minthogy olvassanak róla egy hosszú szöveget.
Ugyanez vonatkozik a weboldaladra is. Több videó, grafika és infografika és kevesebb szöveg!

8. Rendszeresen auditáld a tartalmaidat

Sose felejtsd el ellenőrizni és átnézni a meglévő tartalmakat időnként. A trendek, az igaznak hitt információk és a célközönséged igényei is változhatnak időről időre.
Nem először mondjuk, de a mennyiség ne menjen a minőség rovására! Töröld, ami már nem releváns és készíts új tartalmat annak, ami IGEN!

9. Kövesd nyomon az eredményeket

Mindig kísérd figyelemmel a SEO eredményeidet. Bár ez közvetlenül nem javítja a SEO-t (tehát a Google nem fog tudni erről a lépésről), ha TE nem tudod, mekkora organikus forgalmat kapsz, mi értelme van az egésznek? A SEO időigényes, és ha nem követed nyomon az eredményeket, nem fogod tudni, hol kell változtatásokat végrehajtani, és mikor éri meg az időt és az erőfeszítést. Utánkövetésre használd a Google Analyticset és a Google Search Console-t, nézd meg hányan érkeznek az oldaladra organikus keresőtalálatokból, ők hogyan viselkednek az oldaladon (pl. mennyi időt töltenek el, milyen arányban vásárolnak, stb.)

10. Ne félj szakértőktől segítséget kérni

Mi azért vagyunk, hogy minél több és minél aktuálisabb marketinggel kapcsolatos tippet megosszunk veletek. Szeretünk segíteni és célunk, hogy minél több vállalkozó rendelkezzen olyan szintű marketing ismeretekkel, amivel előre lendítheti a cége online jelenlétét. Azonban ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy mindent egyedül kell csinálni. Felépítettél a semmiből és márkát és egy céget. Légy büszke rád. És most hadd segítsünk mi kiépíteni egy sikeres online jelenlétet. Ha segítségre van szükséged, keress bátran minket email-ben, vagy közösségi médián keresztül üzenetben.

Kezdjük meg a közös munkát akár már holnap!